El fracàs escolar no és un problema nou, però sí molt freqüent a la nostra societat. De fet, un terç dels alumnes abandona el sistema educatiu sense graduar-se. Per això, GUIXOS AULA D'ESTUDI s'ha associat ambGrup VS Enginyeria de Programari que ha trobat la solució a aquests problemes.
I és que s'ha creat una metodologia digital anomenada DIDE per prevenir el fracàs escolar. Un equip de professionals de la psicologia, l'educació i les noves tecnologies s'encarreguen d'aquest projecte adreçat a professionals psicoeducatius, docents i famílies.
El millor de tot? Que amb DIDE no cal la participació del menor, no haurà de passar per l'avorrit tràngol de les proves o qüestionaris –per què em fan això a mi?– sinó que seran els participants de lestudi els qui faran observacions i contestaran a les preguntes per ell.
A través dels 35 indicadors que influeixen en l'aprenentatge, el desenvolupament, l'emoció i el comportament de cada nen o nena de 2 a 18 anys, DIDE identificarà les necessitats del menor per ajudar a suplir-les amb el suport dels especialistes psicoeducatius, els docents i la família.
Un mètode molt senzill i pràctic que pot millorar l'autoestima i el futur dels que més volem.
Pares, mares, docents, col·legis, orientadors educatius, associacions…, unim esforços, treballem junts per identificar aquestes necessitats i que deixin de significar un obstacle per al seu benestar. Només així aconseguirem que tots els nens/es parteixin de les mateixes oportunitats.
Amb les eines al nostre abast, per què esperar que sigui massa tard?
Tots els nens i nenes són diferents. Cadascú té les seves necessitats i dificultats específiques. Hi ha vegades que s'identifiquen tard quan ja es converteixen en un problema per a l'alumne. El nostre objectiu és prevenir aquestes dificultats per evitar el fracàs escolar, entendre més l'alumne i ajudar-lo a millorar a totes les àrees.
Educació i aprenentatge
Con Dide treballarem:
Desenvolupament social
Juntament amb:
Emoció i comportament
Per poder abordar:
El centre GUIXOS us enviarà un mail perquè comencem a recopilar la informació necessària per tenir un coneixement més gran del nostre alumne.
Tota la informació que recopilem ens permetrà entendre l'origen de les dificultats i així poder solucionar-les a poc a poc amb els alumnes a les nostres classes, però d'una manera més personalitzada.
No serà necessària la participació del menor en cap moment, és a dir, no hauran de realitzar proves o qüestionaris, sinó que seran els participants elegits que faran les observacions i contestaran les preguntes per ell. Aquests participants han de ser persones del seu entorn familiar (mare, pare, avis, oncles…) i també educatiu (professors, tutors, orientadors educatius…).
D'aquesta manera, evitem que l'alumne se senti analitzat i podem ajudar-lo d'una manera indirecta o no invasiva.
Un mètode molt senzill i pràctic que ens ajudarà a millorar l'autoestima i el futur dels nostres alumnes.
COMENCEM A CONÈIXER MILLOR A LES NOSTRES ALUMNES